Friday, February 29, 2008

Lawak Selingan....

Seorang siswazah yang baru menamatkan pengajiannya. Dia terlihat suatu iklan yang memerlukan seorang akauntan sepertinya lalu dia terus menghadiri temuduga tersebut. Penumuduganya seorang yang kelihatan begitu gelisah dan baru sahaja memulakan perniagaannya secara kecil-kecilan.

Penemuduga : Saya memerlukan seseorang yang memiliki ijazah perakaunan. Dia juga sepatutnya boleh ikut berfikir untuk saya.

Siswazah : Maaf tuan, saya kurang jelas maksud tuan.

Penemuduga : Saya bimbang tentang banyak perkara tetapi saya tidak mahu dibimbangi soal kewangan. Jadi tugas kamu adalah untuk menguruskan segala hal kewangan untuk saya.

Siswazah : Oh!Begitu. Jadi berapakah gaji saya nanti?

Penemuduga : RM 80 ribu.

Siswazah : RM 80 ribu? Bagaimana syarikat tuan yang masih kecil ini mampu membayar saya sebegitu lumayan?

Penemuduga : Itulah urusan kewangan pertama yang harus kamu selesaikan

No comments: