Friday, February 8, 2008

Berita Baik Buat ...... Mereka Yang Mahu Tinggi


Ketinggian merupakan sesuatu yang penting kepada mereka yang masih rendah tetapi tidak perlu bagi yang sudah terlampau tinggi. Faktor ini menyumbang kepada pemilihan dalam pemilihan calon temuduga kerana lebih banyak ruang yang mampu dicapai oleh mereka seperti menyapu sawang, meletak buku di atas para dan membersihkan kipas selain daripada faktor-faktor lain. Untuk memenuhi impian anda terdapat beberapa kaedah yang boleh digunapakai. Antaranya:

1)Bermain permainan yang memerlukan ketinggian atau lompatan seperti bola jaring dan bola keranjang,maka permainan lompat getah atau ting ting juga boleh digunapakai dalam kes ini. Teknik ini menggalakkan pemanjangan tulang kerana selalu melawan graviti. Selain itu, menggantung kaki ke atas kepala ke bawah selama beberapa jam sehari juga boleh diamalkan untuk menggalakkan regangan kaki. Aktiviti hyperaktif seperti berenang dan menunggang basikal mampu merangsang ketinggian.

2) Sesetengah doktor akan melakukan pembedahan untuk mengerat tulang kaki pelanggan dan memanjangkan tulang tersebut dengan meletak besi di tengah-tengah. Tulang baru akan tumbuh meliputi ruang yang kosong selepas beberapa lama. Prosedur ini menuntut kesabaran dan pengorbanan sang pelanggan tetapi kalau anda benar-benar mahu, tidak sepatutnya ini menjadi penghalang.

3) Makan makanan yang kaya dengan kalsium, vitamin D dan vitamin A.Amalkan untuk kesan yang ketara. Vitamin lain, protein dan fiber juga penting untuk merangsang pertumbuhan. Pakar endokrinologi juga boleh membantu dengan memeriksa tahap hormon anda. Kekurangan mineral arginine boleh mengundang kepada 50 penyakit seperti pertumbuhan fizikal yang tidak sihat, diabetes,alergi, hyotiroid dan lain-lain.Bincang dengan pakar anda sekiranya dapat memberikan ubat yang menggalakkan pertumbuhan.

4) Kelenjar pituitari merupakan pusat pengeluaran hormon ketinggian. Dengan menstimulasi kelenjar ini, semakin banyak hormon yang akan terhasil. Ini akan menggalakan pertumbuhan tulang rawan dan tulang kaki. Terdapat banyak cara untuk menstimulasi keleja pituitari. Pusat akupuntur dan refleksologi boleh membantu menekan titik tertentu pada kaki atau tangan untuk merangsang kelenjar pituitari.Terdapat juga mesin yang berupaya untuk melakukan tugas yang sama. Kekerapan aktiviti ini menggalakkan badan semakin tinggi.

5) Minda berkait rapat dengan kesihatan fizikal dan saling bergantung antara keduanya. Kajian telah membuktikan bahawa untuk lebih berjaya mengubah diri, perubahan haruslah bermula dengan minda sedar dan luar sedar. Ramai juga yang berupaya sembuh daripada pelbagai penyakit kronik dengan kaedah menenangkan diri dan visualisasi. Untuk mula meninggikan tubuh badan, sesi hipnosis harus dijalani secara berulang-ulang untuk membuahkan kejayaan.

No comments: