Wednesday, March 5, 2008

Lawak Selingan....

Untuk mendapatkan jawatan di sebuah syarikat, seorang akauntan telah duji tentang ilmu kira-kiranya:

Penguji : Sekiranya saya memberikan anda seekor arnab, 2 ekor arnab dan 3 ekor arnab, berapa ekor arnabkah yang anda akan ada?
Akauntan : 7 ekor arnab
Penguji : Cuba dengar betul-betul, sekiranya saya memberikan anda seekor arnab, 2 ekor arnab dan 3 ekor arnab, berapa ekor arnabkah yang anda akan ada?
Akauntan :7
Penguji : Beginilah, jika saya berikan anda sebuah lori, 2 buah lori dan 3 buah lori, berapa buah lorikah yang anda akan ada?
Akauantan : 6 buah lori
Penguji : Kalau begitu,apabila saya memberikan anda seekor arnab, 2 ekor arnab dan 3 ekor arnab, berapa ekor arnabkah yang anda akan ada?
Akauntan : 7 ekor?
Penguji : Kenapa macam tu? Bukankah dalam kes lori tadi kamu cuma dapat 6?
Akauntan : Kerana saya sudah memelihara seekor arnab di rumah.Jadi 6+1 ialah 7 ekor arnab
Penguji :??????

No comments: